تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۶ میلیون هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۴۵ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۳ تا ۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید. لاری افزود: تاکنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی گفت: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

گفتنی است، باتوجه به آمار دو روز گذشته، میزان بستری بیماران شناسایی شده کرونا در ایران تا ۴۰ درصد کم شده و از ۲۰۰۴ بیمار به ۱۲۹۸ بیمار رسیده است.

در ۴ روز گذشته آمریکا شاهد روزانه بیش از یک هزار مرگ و میر مبتلایان ویروس کرونا بوده ‌است. به گزارش ایرنا، شمار مرگ و میر مبتلایان کرونایی آمریکا در چهار روز گذشته بیش از یک هزار نفر گزارش شده است و تنها در روز جمعه شمار مرگ و میر در کشور به یک هزار و یکصد نفر رسید. در ادامه شیوع ویروس کرونا در آمریکا تنها در روز جمعه ۷۴ هزار نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند. 

به گزارش آمار دانشگاه جان هاپکینز، تا صبح روز شنبه شمار نهایی مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۶۴۰ هزار نفر رسیده است. 

به گزارش واشنگتن پست، تنها در یک هفته گذشته شمار چهار هزار نفر به مبتلایان بیماری کووید ۱۹ آمریکا اضافه شده‌اند. 

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا با افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر گفت: ایالت‌هایی که در هفته گذشته شاهد افزایش مبتلایان بوده‌اند باید روند بازگشایی مراکز تجاری و اقتصادی خود را به تعویق بیندازند. 

فائوچی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: واکسن کرونا احتمال تا چند ماه بعد از سال ۲۰۲۱ تولید و توزیع خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 534280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 0
    آقای روحانی قصدجان مردم راکرده است درماه محرم عزاداری راآزاداعلام کرده
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 1
    خداروشکر که داره کم میشه خداکنه کلا تمام شه بیماری کثیف
  • نوذری IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 1
    عجیبه که چرا این قدر آمار مرگ و میر امریکا گفته میشه؟! مگه همین که کشته های ما کمتر از اونا باشه یعنی ما بهتر و برتریم؟